www.softwaretestforum.dk Forum Index www.softwaretestforum.dk
Virtuelle netværks forum for dem som arbejder professionelt med QA og software test

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Testperiode - Hvor lang tid skal man bruge

Post new topic   Reply to topic    www.softwaretestforum.dk Forum Index -> Test Management
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Anette Schvartz

PostPosted: Fri Mar 26, 2010 3:24 pm    Post subject: Testperiode - Hvor lang tid skal man bruge Reply with quote

Jeg er ret ny indenfor testverdenen og i dette forum, har tidligere mest udført brugertest, men har i forbindelse med jobskifte overtaget hele ansvaret omkring test af vores software.
Vi har lige afsluttet 2 releases, det er gået rimeligt, dog mangler jeg en del dyberegående test, men der har ikke været tid, udviklet til langt over deadline.

Det var en kort indledning, mit spørgsmål går på hvor lang tid sætter man af til testforløbet?
(Testen indbefatter Funktionstest, Brugertest og Accepttest, jeg vil jo gerne kunne planlægge et ordentligt testforløb til vores næste releases.)

Hvis man tester løbende, hvordan regner man så det ind i forløbet, hvad er det mest optimale?

Mange hilsner

Anette
Back to top
View user's profile Send private message
Martin Zedeler
Ny Bruger

PostPosted: Mon Sep 06, 2010 11:58 am    Post subject: Reply with quote

Hej Anette

Du er sikkert godt i gang med din planlægning og har glemt alt om at kigge her, men nu skriver jeg alligevel.

En god huskeregel er at 1/3 af udviklingstiden skal bruges på test. Heri lægger du din system, bruger og accept test.
Hvor meget tid skal så bruges på den enkelte test?

Ca 50% er system test, 30% user test og de sidste 20% acceptest
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Anette Schvartz

PostPosted: Tue Oct 19, 2010 3:13 pm    Post subject: Tak for svaret Reply with quote

Hej Martin

1000 tak for dit svar, det er godt at have med i fremtidige test.

Mvh
Anette
Back to top
Benjamin Dam
Ny Bruger

PostPosted: Mon Dec 06, 2010 9:30 am    Post subject: Reply with quote

hos os er nøgletallet ca 50% af udviklings tiden der bliver brugt på test og testcase udvikling pr udviklet komponent. og så 2-3 uger's intensiv test efter "code complete" det inkludere også microsoft WW logo process.

undskyld den lidt sene post men det er ikke lige hver dag jeg kommer her inde Embarassed

/Benjamin
Back to top
Post new topic   Reply to topic    www.softwaretestforum.dk Forum Index -> Test Management All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum