www.softwaretestforum.dk Forum Index www.softwaretestforum.dk
Virtuelle netværks forum for dem som arbejder professionelt med QA og software test

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Hvordan strukturerede I jeres mapper under ”Windows Explorer

Post new topic   Reply to topic    www.softwaretestforum.dk Forum Index -> Test Management
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Marck Petersen
Bruger på niveau 5
Bruger på niveau 5

PostPosted: Fri Jun 06, 2008 10:46 am    Post subject: Hvordan strukturerede I jeres mapper under ”Windows Explorer Reply with quote

Hvordan strukturerede I jeres mapper under ”Windows Explorer”

Jeg er engang, til en jobsamtalen, blevet spurgte hvordan jeg organisere den fælles mappe struktur i ”Windows Explorer”, når jeg har ansvar for planlægning af testen.

Jeg syntes det var en godt spørgsmål, for andre skal jo også kunne finde ”Teststrategi”

Jeg prøver at få min mappe strukturer til se sådan ud:
(Et eksempel fra 2007)
01 - Test Process
01 – Testforberedelse
02 – Testafvikling
01 - Hændelseslog
02 - Test Management
01 - Test strategy
02 - Test Plan, Testaktivitetsplan og Grovplan
03 - Testmiljø og data
04 - Status ugervis
03 - Test Techniques
01 - Check Liste
02 - TestCase - Test scenarier
04 - Testing and Risk
05 – Reviews
01 - Review kommentarer
06 - Incident Management
01 - Fejl
02 - Ændrings anmodning
07 - Test Process Improvement
08 - Test Tools
01 - Intro til test værktøj
02 - Fejlhåndtering
09 - People Skills
01 - Ressourcer

Hvad gør I…? Hvad er jeres erfaringer.. Question

Hilsen
Marck

View user's profile Send private message Visit poster's website
Gitte Ottosen
Bruger på niveau 2
Bruger på niveau 2

PostPosted: Thu Sep 18, 2008 9:15 am    Post subject: Reply with quote

Hos os er det centralt styret hvordan strukturen er idet den er baseret på de standard dokumenttyper der eksistere (feks. PLN=PLAN, NOT, DED=development env. description og så videre). Det vil sige jeg kan ikke lave den opdeling jeg selv har lyst til ud fra et test management synspunkt.

Til gengæld har alle dokumenter jo så numre og vi har et system til trækning af dokument numre hvor man så kan søge efter et specifikt dokument på titel, type, forfatter og så videre.

Til gengæld har vi så valgt at definere en testware architecture på projekterne så man ud fra den kan få et overblik over alt eksisterende testware, det vil sige dokumenter, scripts, testdata og så videre. Og her er strukturen baseret på det system man er igang med at udvikle, altså f.eks efter hvilke configuration items systemet består af.

Det er så også med til at synliggøre hvis der er huller, hvis der er dele af systemet der ikke har test defineret. Der er ligeledes mulighed for at definere status på de enkelte dele af ens testware architecture, og således få et overblik over kvaliteten af det lige nu - hvor er det der trænger til at blive ryddet op eller re-implementeret test.

Gitte
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    www.softwaretestforum.dk Forum Index -> Test Management All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum