www.softwaretestforum.dk Forum Index www.softwaretestforum.dk
Virtuelle netværks forum for dem som arbejder professionelt med QA og software test

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Værktøjer til bla cyklomatisk kompleksitet og kodedækning

Post new topic   Reply to topic    www.softwaretestforum.dk Forum Index -> Teknisk Test værktøjer
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rasmus Trenskow
Ny Bruger

PostPosted: Thu Oct 08, 2009 2:55 pm    Post subject: Værktøjer til bla cyklomatisk kompleksitet og kodedækning Reply with quote

Hej

Jeg vil gerne have bla dette indført i vores virksomhed, men mangler nogle input til hvad for nogle værktøjer man kan bruge det det.
Der bliver udviklet i C++ med Visual Studio 2005.

Jeg vil gerne høre jeres råd om hvilke værktøjer jeg skal kigge på. Det drejer sig om:

Kode-dækning (Instruktions-dækning, beslutnings-dækning osv)
Cyklomatisk kompleksitet.

På forhånd tak
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rasmus Toftdahl Olesen
Bruger på niveau 1
Bruger på niveau 1

PostPosted: Tue Oct 27, 2009 11:52 am    Post subject: Joel Spolsky foreslår Reply with quote

Hej Rasmus

Du er simpelthen også på softwaretesforum.dk, velkommen!

Jeg kan ikke anbefale noget specifikt, men dine erfaringer må du endelig smide tilbage, især hvis du finder noget der også supporter C#.

Jeg fandt den her side fra Joel Spolsky med nogle forslag til ting man kunne kigge på, men som sagt, jeg aner ikke om det er værd at kaste sig ud i:

http://discuss.joelonsoftware.com/default.asp?joel.3.350514.8
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Rasmus Trenskow
Ny Bruger

PostPosted: Fri Dec 17, 2010 3:28 pm    Post subject: Reply with quote

Hej Rasmus (Og alle i andre)

Jeg er kommet tilbage til din besvarelse igen, da det nu er aktuelt efter jeg er startet på det nye arbejde, og vi vil kigge på SourceMonitor til Cyklomatisk Kompleksitet.
Jeg vender tilbage med vores erfaringer.
Back to top
Rasmus Toftdahl Olesen
Bruger på niveau 1
Bruger på niveau 1

PostPosted: Sun Dec 19, 2010 8:46 pm    Post subject: Reply with quote

Hej igen Rasmus

Det lyder skide godt, og SourceMonitor supporter også C# så jeg synes det bliver meget interessant at høre hvordan dine erfaringer bliver.

Og glædelig jul og tillykke med det nye arbejde!
Back to top
Rasmus Trenskow
Ny Bruger

PostPosted: Tue Jan 25, 2011 2:08 pm    Post subject: Reply with quote

Hej Rasmus

Vi har kigget på SourceMonitor, og det fungerer ganske fint, dog ville vi ønske noget som kunne køre mere run-time.

Udviklerne har kigget på det på deres møder, og eftersom vores kode er gammel, og uden mange fejl, så har de besluttet, at de ikke vil bruge det på vores gamle kode, men når de skal udvikle nyt, så vil de bruge det til at kigge på om der er dele af koden som skal deles op eller om der er for lidt kommentarer i koden.

SorceMonitor kan vise maks 9 niveauer i kompleksitet. Men den viser hvilken sub rutine der er den største, hvor mange linier den er på samt hvor kompleks den er. Det er ret smart.
Desuden, så viser den en Kiviat Metrics graph

https://lab.cs.ru.nl/laquso/File:SourceMonitor.jpg

Så den kan godt bruges, og kan køres på et kode bibliotek statisk.
Men giv det et prøv selv, det skal bare installeres på en lokal maskine, og så have sti til et bibliotek med koden
Rasmus Toftdahl Olesen
Bruger på niveau 1
Bruger på niveau 1

PostPosted: Wed Feb 02, 2011 9:47 pm    Post subject: Reply with quote

Hej Rasmus

Jeg har lige prøvet at køre vores kode igennem med SourceMonitor og den peger på nogle "gode" metoder at kigge på. Den er ikke helt perfekt, vi har f.eks. en masse metoder med en switch (enum) og så en ordentlig røvfuld case Ditte: og case Datten: og den mener SourceMonitor er meget kompliceret.

Men jeg er slet ikke færdig med at grave mig ned i de forskellige ting man kan hive ud.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    www.softwaretestforum.dk Forum Index -> Teknisk Test værktøjer All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum