www.softwaretestforum.dk Forum Index www.softwaretestforum.dk
Virtuelle netværks forum for dem som arbejder professionelt med QA og software test

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Hvilket kursus? hjælp til test case

Post new topic   Reply to topic    www.softwaretestforum.dk Forum Index -> Konference, kursus, certificering, links, litteratur, næste erfa møde
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kristian Haahr

PostPosted: Thu Dec 04, 2008 12:14 pm    Post subject: Hvilket kursus? hjælp til test case Reply with quote

Hej og tak for et fedt forum Smile

Jeg har lige bestået svendeprøven som it supporter og er nu blevet ansat som software tester, i samme firma som jeg var lærling.

Min stilling indebære udover at teste også det at lave test cases og det er en ny ting for mig, da vi "bare" har testet, som vi nu syntens var passende. Men vores test kan helt sikkert optimeres en hel del og det ville jeg prøve at gøre med noget strukturert test.

Arbejdet tilbyder mig et kursus, hvis jeg finder det relevant. Da min erfaring ikke er ret stor, kunne det jo være et godt sted at starte. Kan i derfor anbefale et godt kursus?

Alternativt kunne også være at jeg selv læste op på tingene i form af nogle bøger/artikler?

Det hele går ud på at jeg skal kunne have overblikket over testen, sikre at "alt" bliver testet (performance, sequrity, funktioner, integration osv.), kunne overholde tidsplanen osv.

Det kunne være rart hvis i kunne anbefale nogle kilder i form af kurser, eller selv læsende materiale, så jeg kan komme godt igang med at lave test cases.
Back to top
View user's profile Send private message
Benjamin Dam
Ny Bruger

PostPosted: Thu Dec 04, 2008 3:26 pm    Post subject: Reply with quote

Hej

først velkommen til forummet
for artikler osv er følgende sider godt start punkt imho

http://www.stpmag.com
http://www.sqablogs.com
http://www.sqaforums.com

der udover følger jeg med i div. blogs fra msdn

med hensyn til hvordan man laver test cases så har jeg noget undervisnings materiale som vi bruger internt til og undervise vores kunder i

jeg kan omskrive noget, af det så det er mere forståeligt uden selve undervisnings delen
Back to top
Kristian Haahr

PostPosted: Fri Dec 05, 2008 9:34 am    Post subject: Reply with quote

Benjamin Dam
Tak for hurtigt svar.

Jeg er meget interessert i dit undervisnings materiale, som du har lavet.

Så giv lige besked, hvis du får det skrevet om Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    www.softwaretestforum.dk Forum Index -> Konference, kursus, certificering, links, litteratur, næste erfa møde All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum